Miután villamosunk ablaka előtt fölbukkant egy gyorsan
emelkedő betonfal, hirtelen sötét lett, fölgyulladtak a lámpák az utastérben,
majd lassulni kezdtünk, és befutottunk a kéreg alá épült alagút első
állomására, ami éppen a Bécsi krt. és a Boldogasszony sgt. kereszteződése alá épült.
A Boldogasszony sugárúton a felszíni villamospályát
elbontották, helyén a Bécsi krt. előtt járműosztályozót alakítottak ki
kanyarodó sávokkal. A körúton belüli szakaszon is átalakult a sugárút
fölosztása, több lett a zöldterület, és szélesebb a járda, mindezt egy későbbi
bejegyzésben fogjuk majd megnézni.
Látva egyes európai városok tágas állomásait, földalatti
közlekedőit a szegedi, meglehetősen egyszerű és költségkímélő beruházást
kezdetben többen kritizálták. Az állami beruházó (az alagutat állami pénzből,
részben uniós forrásból építették meg, mivel abban az állami vasúttársaság
tram-train járatai is közlekednek, az önkormányzat a felszíni területrendezést
vállalta) a kialakítás módját a költséghatékonysággal, a város méretével, és az
alagút kialakításával okozott felfordulás minimalizálásával indokolta.
Leszállva a villamosról egy földalatti villamosmegállót láthatunk, letisztult, eléggé minimalista kialakítással. A megálló járatok indulásáig hátralévő időt egy, a rácsos álmennyezetről lelógó kijelző mutatja. A padló csiszolt beton, puritán, de tartós megoldás, a peron szélén lévő biztonsági sáv csúszásmentes felületét sárga csík választja el a peron többi részétől. Padokat és szemétgyűjtőket is kitettek a várakozóknak. Ez a megálló a legszűkebb a kéreg alatti szakaszon, a fehér falak segítenek, hogy tágasabbnak érezzük a teret.
A felszínre lépcsőkön, illetve az akadálymentesítés jegyében
liftekkel lehet följutni, ezek a két peron ellentétes végein
vannak. A lépcsőnél kiszélesedő részben információs táblákat, és
jegyautomatát helyeztek el, amelyből minden itt közlekedő viszonylatra jegyet
lehet váltani. A vágányokon átjárást korlát hivatott megakadályozni, a másik
oldali peronra az utcaszinten, a gyalogátkelőhelyeken lehet átjutni.
Az átszállási kapcsolatokat is táblák jelzik a kijárattal
együtt, ebből a megállóból a körúton a Mars tér irányába, Alsóváros felé valamint Újszegedre, a déli Bálint Sándor hídon át
közlekedő buszokra és trolikra lehet átszállni.
A Bécsi krt-tól a Boldogasszony sgt. alatt suhanunk tovább, és várhatóan jövő pénteken bejárjuk a következő megállót az Aradi vértanúk terén.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése