2024. szeptember 26., csütörtök

Bécsi körút földalatti megálló

Miután villamosunk ablaka előtt fölbukkant egy gyorsan emelkedő betonfal, hirtelen sötét lett, fölgyulladtak a lámpák az utastérben, majd lassulni kezdtünk, és befutottunk a kéreg alá épült alagút első állomására, ami éppen a Bécsi krt. és a Boldogasszony sgt. kereszteződése alá épült.

A kéreg alatt vezetett szakasz első megállója a Boldogasszony sgt. alatt a Hősök kapuja felé nézve. A képre kattintva megnézhető az összes kép, némi magyarázó szöveggel. 

A Boldogasszony sugárúton a felszíni villamospályát elbontották, helyén a Bécsi krt. előtt járműosztályozót alakítottak ki kanyarodó sávokkal. A körúton belüli szakaszon is átalakult a sugárút fölosztása, több lett a zöldterület, és szélesebb a járda, mindezt egy későbbi bejegyzésben fogjuk majd megnézni.

Látva egyes európai városok tágas állomásait, földalatti közlekedőit a szegedi, meglehetősen egyszerű és költségkímélő beruházást kezdetben többen kritizálták. Az állami beruházó (az alagutat állami pénzből, részben uniós forrásból építették meg, mivel abban az állami vasúttársaság tram-train járatai is közlekednek, az önkormányzat a felszíni területrendezést vállalta) a kialakítás módját a költséghatékonysággal, a város méretével, és az alagút kialakításával okozott felfordulás minimalizálásával indokolta.

Leszállva a villamosról egy földalatti villamosmegállót láthatunk, letisztult, eléggé minimalista kialakítással. A megálló járatok indulásáig hátralévő időt egy, a rácsos álmennyezetről lelógó kijelző mutatja. A padló csiszolt beton, puritán, de tartós megoldás, a peron szélén lévő biztonsági sáv csúszásmentes felületét sárga csík választja el a peron többi részétől. Padokat és szemétgyűjtőket is kitettek a várakozóknak. Ez a megálló a legszűkebb a kéreg alatti szakaszon, a fehér falak segítenek, hogy tágasabbnak érezzük a teret.

Lejárat a Bécsi krt. felől. A képre, vagy  IDE kattintva megnézhető a megállóról készült többi kép is. 

A felszínre lépcsőkön, illetve az akadálymentesítés jegyében liftekkel lehet följutni, ezek a két peron ellentétes végein vannak.  A lépcsőnél kiszélesedő részben információs táblákat, és jegyautomatát helyeztek el, amelyből minden itt közlekedő viszonylatra jegyet lehet váltani. A vágányokon átjárást korlát hivatott megakadályozni, a másik oldali peronra az utcaszinten, a gyalogátkelőhelyeken lehet átjutni.

Az átszállási kapcsolatokat is táblák jelzik a kijárattal együtt, ebből a megállóból a körúton a Mars tér irányába, Alsóváros felé valamint Újszegedre, a déli Bálint Sándor hídon át közlekedő buszokra és trolikra lehet átszállni.

A Bécsi krt-tól a Boldogasszony sgt. alatt suhanunk tovább, és várhatóan jövő pénteken bejárjuk a következő megállót az Aradi vértanúk terén. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Vám tér

Alsóváros és Móraváros határán, a Cserepes sor és az alsóvárosi temető szomszédságában, a Szabadkai úton található a Vám tér. Az alternatív ...